گزارش|

جام ملت‌های آسیا| ایران - فلسطین؛ در انتظار پیروزی قابل پیش‌بینی/ پیش به سوی فتح چهارمین جام

0:10 - 24 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۴۲۰
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
تعداد نظرات: ۷ دیدگاه
جام ملت‌های آسیا| ایران - فلسطین؛ در انتظار پیروزی قابل پیش‌بینی/ پیش به سوی فتح چهارمین جام
تیم ملی فوتبال ایران امشب در نخستین دیدارش در جام ملت‌های قطر ۲۰۲۳ به مصاف فلسطین خواهد رفت.

خبرگزاری میزان - سال ۲۰۲۴ و آغاز جام ملت‌های آسیا با همان فرمت همیشگی و البته ۲۴ تیم قلدر که هرکدام برای تصاحب جام تلاش می‌کنند. نور ورزشگاه‌های مدرن قطر بار دیگر روشن‌تر خواهد شد و پس از جام جهانی ۲۰۲۲ اینبار میزبان هجدهمین دوره از جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۲۴ است. 

تیم ملی ایران با سابقه حضور در ۱۴ دوره از این رقابت‌ها و قهرمانی در ۳ دوره متوالی، حال برای پانزدهمین دوره متوالی حضور در این تورنمنت آماده می‌شود تا اولین دیدار خود را از ساعت ۲۱ امشب در قطر برگزار کند. در ادامه به پیش بازی این دیدار خواهیم پرداخت. 

ایران – فلسطین؛ بازگشت قلعه نویی به آسیا اینبار با روحیه قهرمان 

تیم ملی فوتبال ایران امروز نخستین دیدار خود در جام ملت‌های آسیا را برگزار خواهد کرد. امیر قلعه‌نویی سرمربی کهنه کار ایران پس از کارلوس کی‌روش هدایت تیم ملی را در این تورنمنت بر عهده خواهد داشت. پس از اینکه کی‌روش در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ فرصت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را از دست داد، اینبار این مأموریت مهم به قلعه نویی سپرده شده است. 

تیم ملی ایران در گروه C رقابت‌ها با تیم‌های فلسطین، امارات و هنگ‌کنگ همگروه است و امشب در اولین گام از ساعت ۲۱ در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به مصاف تیم ملی فلسطین خواهد رفت. قضاوت این دیدار را عبدالرحمان الجاسم بر عهده خواهد داشت.

 

جام ملت‌های آسیا| ایران - فلسطین؛ در انتظار پیروزی قابل پیش‌بینی/ پیش به سوی فتح چهارمین جام

طبق آمار و روی کاغذ تیم ملی ایران در گروه نسبتاً آسانی قرار گرفته و به نظر نمی‌رسد کار دشواری برای صعود از گروه خود داشته باشد. فلسطین، نخستین رقیب ایران در این تورنمنت قطعاً حریف سرسختی برای تیم ملی نخواهد بود، تیمی که شرایط آماده‌سازی مطلوبی را پشت سر نگذاشته و با بحرانی که در این کشور ایجاد شده گام به این تورنمنت گذاشته است.

این تیم در ۵ بازی اخیر خود که به صورت دوستانه برگزار شده هیچ بردی به دست نیاورده و نکته جالب اینکه در ۵ بازی اخیرش ۴ گل دریافت کرده و طی آن ۳ باخت و ۲ تساوی به ثبت رسانده‌ است. نکته جالب‌تر اینکه فلسطین طی این ۵ بازی هیچ گلی به ثمر نرسانده که نشان می‌دهد فلسطین یک تیم تدافعی خواهد بود و قطعاً مقابل ایران به فکر پیروزی نیست و می‌خواهد با کسب یک تساوی بدون گل، تک امتیاز ارزشمندی از این بازی را به دست بیاورد. 

اما در سوی مقابل تیم ملی کشورمان طی ۵ بازی اخیر خود ۴ برد و یک تساوی به دست آورده که در نتیجه آن ۱۷ گل به ثمر رسانده و ۳ گل نیز دریافت کرده‌ است. ایران و فلسطین در مجموع ۵ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که ۳ پیروزی سهم ایران بوده و ۲ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. فلسطین تاکنون موفق به کسب برد برابر ایران نشده؛ از آخرین بازی ۲ تیم هم ۵ سال می‌گذرد که با نتیجه تساوی یک بر یک تمام شد.

 

جام ملت‌های آسیا| ایران - فلسطین؛ در انتظار پیروزی قابل پیش‌بینی/ پیش به سوی فتح چهارمین جام

 

از بین اعضای کنونی تیم ملی مهدی طارمی و کریم انصاری‌فرد سابقه گشودن دروازه فلسطین را دارند و باید دید با گلزنی مجدد می‌توانند به جواد کاظمیان با ۲ گل زده برسند یا خیر. گران‌ترین بازیکن ایران از دیدگاه سایت‌های جهانی مهدی طارمی است که ۱۲ میلیون یورو ارزش‌گذاری شده و عدی دباغ، مهاجم هدفی که در شارلوا بازی می‌کند هم گران‌ترین و شناخته شده‌ترین بازیکن فلسطین با یک میلیون یورو ارزش‌ است.

با این وجود به نظر می‌رسد تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی خود مقابل فلسطین کار چندان دشواری نخواهد داشت و با نگاه منطقی به آمار ۲ تیم می‌توان پیش‌بینی کرد که ایران در این بازی با نتیجه پر گل به پیرزی برسد، اما اگر شاگردان قلعه‌نویی در این بازی تیم فلسطین را به خوبی آنالیز نکرده باشند و دست کم بگیرند، ممکن است در دام این تیم بیفتند و متوقف شوند.

حال فارغ از این‌ها باید گفت که فلسطین تیمی قابل پیش‌بینی و آسان برای ایران خواهد بود و ما امیدواریم شاگردان قلعه‌نویی در گام نخست خود در این تورنمنت پیروز شوند تا با روحیه مضاعف به سراغ گام‌های بعدی قهرمانی حرکت کنند. 

انتهای پیام/



امیر علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
0
0
ایران خواهد برد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
0
0
۳- ۰ به نفع ایران
معصومه سنچولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
0
0
ایران برنده میشه
معصومه سنچولی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
0
0
ایران صد درصد برنده میشه
آیدا سرافراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
0
0
۴/۱ به نفع ایران
یوسوف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۵
0
0
سلام
ژوزف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
0
0
انتخاب قلعه نوعی یکی از انتخابهای سخت اما خوب بود چرا که تیم ملی ایران کاملا بومی شده و توان ایران را به رخ کشید . این خودباوری باعث میشه به ایرانی بودن خود ببالیم و خودمون رو از دیگران بی نیاز ببینیم . اینکه ژاپن از ایران شکست بخورد قابل پیش بینی نبود. اما انتظار ملت رو بالا برد و الان میتونیم به فکر تعلیم جوانان نوپا داشت که در آینده ای مه چندان دیر ایران را جزو بهترین ها و در بالا رده ببینیم. فوتبال تبلیغی از قدرت ملتهاست .
جالب اینکه شبکه های ضد ایرانی هنوز نمیخوان بپذیرند که این فوتبال خود ایران است و همه بازیکنان عاشق مردم و کشورشونند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *